loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 405 یکشنبه 12 آذر 1391 نظرات (0)

شماری از نماینده گان روز شنبه در نشستی گفته اند که قراراست به روز دوشنبه محمد اسماعیل وزیر انرژی و آب را به این مجلس استیضاح کنند.

هیئت اداری این مجلس، محمد فرهاد عظیمی گفته است که پنجاه و پنج نماینده دلایل استیضاح را با امضاهای شان به گونۀ کتبی به این هیئت سپرده اند واین موضوع در نشست کمیتۀ رئیسان به آجندا مجلس گرفته شده است.

درهمین شماری از نماینده گان گفته اند که حکومت آنان را با تماس های تلفونی تهدید می کند که امضا شان را پس بگیرند.

هئیت اداری مجلس نماینده گان افزوده است که یکی ازعلت های مهم استیضاح را، تلاش های آقای اسماعیل برای ساختن واحد ویژه نظامی ازگروه مجاهدین پیشین پس ازسال دوهزارو چهارده میلادی می دانند.

وی می افزاید که درکنار این موضوع توسعه نیافتن شبکۀ های برق درشماری از بخش های کشور، کند بودن روند بازسازی و نوسازی بندهای برق و نیزمصرف نشدن بودجه لازم وزارت انرژی وآب ازدلایل دیگر این استیضاح هستند.

شماری از نماینده گان استیضاح وزیران را از صلاحیت های قانونی مجلس می دانند وافزوده اند حکومت دراین کارمداخله بی جا دارد.

نمایندۀ مردم کابل درمجلس، نظیفه ذکی گفته است: « برخی از افراد با نفوذ و وزیران با تماس های تلفونی نماینده گان تهدید می کنند که امضاهای شان را پس بگیرند و استیضاح منصرف شوند.»

نمایندۀ مردم کنر درمجلس، وژمه صافی گفته است: «استیضاح وزیران ناکارا ازصلاحیت های قانونی نماینده گان است و حکومت درباره مداخلۀ بی جا می کند، باید جلوآن گرفته شود.»

اما شماردیگری از نماینده گان دلایل استیضاح وزیر انرژی و آب را از سوی مجلس درست نمی دانند.

نمایندۀ مردم غور در مجلس، سیما جوینده گفته است: « دلایل را مجلس برای استیضاح وزیر انرژی و آب مطرح ساخته است بی معنی است. هر وزیر حق دارد تا نشست هایی را با مجاهدین برگذار کند.»

این گفته ها درحالی ابرازمی شوند که چندی پیش محمد اسماعیل وزیر انرژی و اآب که دریک همایش فرماندهان پیشین جهادی در ولایت هرات سخن زد و تأکیده کرده است که نظامیان خارجی قادربه تأمین امنیت افغانستان نیستند و باید یک واحد ویژه یی نظامی ازگروه مجاهدین پیشین ساخته شود.

این گفته های آقای اسماعیل با واکنش تند شورای ملی وشماری از نهاد های جامعه مدنی روبه رو شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 187
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 393
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,205
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,524
  • بازدید ماه : 3,524
  • بازدید سال : 88,423
  • بازدید کلی : 941,709
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم